De educatieve uitgeverij Blink

Werken bij Blink

Blink is de meest educatieve en innovatieve uitgeverij van kindermerken en lesmethodieken (o.a. Bobo, Okki, Wild van Freek) in Nederland. Het is hun missie om via deze middelen zoveel mogelijk kinderen de wereld en zichzelf te laten ontdekken.
Filmopnames bij Blink

Alles wat je moet
weten over Blink

Binnen Blink heeft het woord ‘samen’ vele betekenissen. Zo werken ze nauw samen met leerkrachten en leerlingen om de diepere behoeftes te ontdekken. Vervolgens werken de verschillende teams binnen Blink hard samen aan nieuwe methodes om het onderwijs nóg beter en leuker te maken. Benieuwd naar hoe deze missie en visie zich intern uitvouwen? Lees dan snel verder.
Omdat Blink de missie zo helder communiceert, trekt het bedrijf ook mensen aan die deze denkwijze delen. Iedereen wil die extra stap zetten en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Zo wordt de passie om leerlingen te raken en prikkelen gedeeld en wil iedereen meewerken aan innovatieve methodes voor het onderwijs.

De collega’s bij Blink, ook wel Blinkers genoemd, zijn nieuwsgierig en vinden het belangrijk om elkaar goed te begrijpen. Daarom wordt er regelmatig feedback gegeven en stelt het team gezamenlijk belang altijd boven het eigen belang. Door duidelijke afspraken met elkaar te maken weten collega’s wat ze van elkaar kunnen verwachten, ook dít is samen een verschil maken.

Om goed samen te kunnen werken is het belangrijk dat je elkaar kent en begrijpt. Daarom is er veel onderlinge interactie tussen collega’s. Gezellig tijdens het zetten van een kop koffie, het spelen van een tafelvoetbaltoernooi of het brainstormen in het werkcafé. Voor toffe activiteiten buiten het kantoor gaat de activiteitencommissie aan het werk. Van padeltoernooi tot familiedag: niks is té gek bij Blink!
Er is enorm veel diversiteit in functies bij Blink. Zo zetten hr-adviseurs, projectleiders, marketeers, uitgevers en hoofdredacteuren zich allemaal in voor het onderwijs. Binnen Blink kom je te werken in teams van ongeveer 14 collega’s waar je samen mee kan sparren en ontwikkelen. Door Blinks thuiswerkbeleid krijg je de mogelijkheid om veel vanuit huis te werken. Omdat samenwerken hier centraal staat wordt er wel verwacht dat je minimaal 2 dagen per week op kantoor bent om je collega’s te ontmoeten en te spreken.

Binnen de organisatie wordt veel aandacht geschonken aan persoonlijke coaching en ontwikkeling. ‘‘Je doet werk dat bij je past en waarin je je kunt ontwikkelen’’ – aldus één van de marketingcollega’s. Er zijn talloze opleidingsmogelijkheden, zo biedt Blink verschillende opleidings- en coachingtrajecten voor jou en je team én ontvang je ieder jaar een individueel opleidingsbudget. Gelukkig staan de ervaren Blinkers ook altijd voor je klaar!
Inmiddels werken er ruim 4.100 scholen en 610.000 leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs met een of meerdere methodes van Blink. Deze methodes worden opgezet op basis van de behoeftes van leerlingen en leerkrachten, en dit nauwe contact blijft bestaan tijdens het ontwikkelen én testen van de lesmethodes. Via deze unieke wijze hoopt Blink leerlingen een leuke schooltijd te bieden, leraren een sleutelpositie te geven én ervoor te zorgen dat leerlingen kwalitatief les krijgen, zowel op school als thuis.

De educatieve uitgever leeft met de tijd mee en zal dus nooit zeggen: “zo hebben we het altijd gedaan”. Thema’s zoals co-creatie, wetenschap en innovatie staan centraal. Blink creëert lesmethodes voor verschillende doelgroepen binnen het onderwijs en brengt tijdschriften uit zoals de Bobo, Okki, Wild van Freek en de National Geographic Junior.

Dit zeggen de collega’s van Blink

Bekijk de vacatures bij Blink

Geen vacatures gevonden

Meer weten?
Klinkt een baan bij Blink jou als muziek in de oren? Of wil je meer weten over de functies, cultuur en mogelijkheden? Wij gaan graag vrijblijvend het gesprek met jou aan. Je kunt ons bellen of mailen. Wij komen zo spoedig mogelijk bij je terug en zijn benieuwd welke verbinding we voor jou mogen maken.